söndag, april 01, 2012

Livet rullar på...

...det är mycket nu. Men jag gillar det! Förra helgen var jag i Gävle och nu i helgen var jag på DÅM i Mariefred, med Svenska Kyrkans Unga i Strängnäs stift. I veckan däremellan har jag hunnit med att jobba, bugga, gå på bio, öva och fotografera med konfirmander innan konfirmation och åkt en massa tåg.

Idag konfirmerade vi vintergruppen i Odensala, 36st härliga konfirmander. Nu är vi i mål, det känns bra, hoppas att några hänger på vidare in i ungdomsverksamhet och som unga ledare.
Jag har även i eftermiddag passat på att städa, lagat mat och diskat. Och sett ett avsnitt True Blood. :)

För två veckor sedan fick jag mig en inneboende så jag har möblerat om och har vardagsrummet i havlvan, sovrummet i fd vardagsrummet och Ellen hyr nu mitt fd sovrum. Ellen är en tysk student som pluggar på Mittuniversitetet. Jag funderar på att plugga halvfart nästa läsår eller åka som volontär till Tanzania några månader till hösten och då känns det klokt att ha någon att dela hyran med.
Vi kommer bra överens hittills så det känns riktigt bra.

Nästa helg är det påsk så då passar jag på att åka hem till Härliga Haverö! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar