onsdag, april 18, 2012

Tanzania

Ja, jag ska åka till Tanzania i tre månader. Vilket äventyr! Just nu jobbar jag på ansökningar om stipendier för att täcka hyran då jag är borta. Tre månader som stipendiat för Ung i den världsvida kyrkan. Jag har inte en aning om vad jag kommer att få uppleva och vara med om. Förmodligen fruktansvärt jobbigt, irriterande, frustrerande. Framförallt över att inte kunna förstå allt, och att vardagen där inte är så organiserad som här.

Jag läste vad Ellen som var i Tanzania nu i höstas skrev, inte ett konstigt land, bara annorlunda. Bara grejen att lära mig ett nytt språk - swahili.

Lite läskigt är det att lämna den fasta vardagen med jobb, förtroendeuppdrag och familjen bara 14 mil bort. Men jag får tjänstledigt och har ett fast jobb då jag kommer tillbaka, förtroendeuppdraget finns kvar (jag engagerar mig dubbelt upp just nu för att kompensera en frånvarande höst) och familjen kommer förhoppningsvis bara att vara ett skype-samtal bort. Ja mamma och pappa, ladda hem skype, skaffa ett konto och lär er. Jag har både konto och program, ska bara lära mig! ;-)

Ja, som ni märker så förbereder jag mig på att det förmodligen kommer bli ganska jobbigt, men jag har också stora förväntningar. Framförallt om att jag ska lära mig att tid är inget som går utan något som kommer. Jag hoppas på att lära känna mig själv lite mer, och jag hoppas att detta är ett led i att jag ska komma på vad jag vill göra i framtiden. Ska jag bli pedagog, präst eller vad sjutton ska jag bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar