onsdag, december 07, 2011

I mitten av Sverige i adventstid...

...ganska mysigt är det hemma hos mig i mittersta Sverige med adventsljusen tända och datorn i knäet. Jag sitter och kollar olika nyheter från COP17 i Durban. Det är en utmaning att hänga med i nyhetsflödet (att ta mig tid) då vardagen rullar på som vanligt, dessutom har jag valt bort tv'n från mitt hem. På ett vis är det mer effektivt att sätta mig vid datorn, koppla upp mig och fokusera på det jag söker efter. Men jag måste göra mig av med det mobila bredbandet och skaffa mig trådlöst istället. Det går segt, kopplar ner sig och är allmänt bängligt. På ett vis saknar jag tv'n lite, lättsamt att slå på tv'n under nyhetssändning, men vill fortsätta att leva tv-löst. =)

Under kvällen har jag bloggat en liten kortis på globaltbloggen: http://svkunga.se/globaltbloggen och länkat till info om actalliansen som är lite av en ny insikt för mig. Då jag suttit och surfat runt så har jag också hittat en bra länk som visar på att kyrkan syns på COP17, varför vi finns där, läs mer här om du funderar på varför jag varit volontär för Svenska Kyrkans Unga i Durban under förra veckan: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=838144 Här hittar du också lite bilder, några från de andra volontärernas stunt igår och från demonstrationen de deltog i under helgen. Det finns också några bilder jag har fotat, och jag finns med på några bilder... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar