måndag, oktober 04, 2010

Monday morning...


Just nu lämnar Rebecca, min skånska vän som bott lika länge i Övik som mig, Örnsköldsvik. Ett Övik utan Rebecca kommer att bli tråkigare. Reecca och jag har hängt ihop på träning, relax, fester mm. Hon har varit den där tjejkompisen i stan som jag delat det mesta med.



Rebecca och hennes Dan som just nu styr ner mot Hässleholm i Skåne...

Melanie Fiona - Monday Morning
Have you heard the news today

I'm leaving town
I'm cashing out
This town's too small for me to stay
The time is now
I'm heading out

Baby, I still need ya
But if you stay
I'll leave ya
Cuz I gotta get away
And if I ever see ya
My heart is gonna bleed
But I'm leaving either way

My darling baby
This is a warning
Said that I'm leaving
On Monday morning
You'll get no answer
No use in calling
Because I'm leaving
On Monday morning

This flower needs somewhere to go
No room to grow
On these dusty roads
I got two tickets and a dream
8:15 I'll save you a seat

Baby, I still need ya
But if you stay
I'll leave ya
Cuz I gotta get away
And if I ever see ya
My heart is gonna bleed
But I'm leaving either way

My darling baby
This is a warning
Said that I'm leaving
On Monday morning
You'll get no answer
No use in calling
Because I'm leaving
On Monday morning
Monday morning
Monday morning
Monday morning (not Tuesday, baby)
Monday morning

Baby, I still need ya
But if you stay
I'll leave ya
Cuz I gotta get away
And if I ever see ya
My heart is gonna bleed
But I'm leaving either way

My darling baby
This is a warning
Said that I'm leaving
On Monday morning
You'll get no answer
No use in calling
Because I'm leaving
On Monday morning




Ännu lite höstbilder, jag älskar verkligen höstens färger. Särskilt när det är klarblå himmel och strålande solsken samtidigt... ;) Men nu går vi mot mörkare tider med mer mörker och mer rusk, men det finns höjdpunkter med det med. Så som att tända ljus och mysa med te... :)


Min söndagskväll tillbringade jag med att läsa lite om Sydafrika inför resan dit som jag kommer att få följa med till vintern... Riktigt spännande och intressant! Tanken är att jag och Eric ska åka för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift och göra utbyte med verksamheten där som ska kunna komma våra medlemmar till nytta... Vi ska besöka vänstiftet Cape Orange på stiftsresan som Härnösands stift anordnar.
Efter lite läsning blev det film, the duchess. En riktig bra film, jag gillar den här typen av filmer, påminner lite om Jane Austen-filmatiseringarna och dessutom gillar jag Keira Knightley. :)



En ledsen och rutten svamp får avsluta det här inlägget för att markera sorgen över Rebeccas avsked och den begynnande frånvaron av höstens vackra färger...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar